Informace pro rodiče

Souhrnná zpráva KLIMA ŠKOLY - vyhodnocení - ke stažení pdfZDE


pdfZápis do školní družiny


Prosíme žáky, aby dali pozor na nebezpečí propadnutí ledem. Období silných mrazů končí. Nevstupovat na dosud zamrzlé plochy. Hrozí nebezpečí prolomení ledu.


Vážení rodiče,

děkujeme za vyplnění dotazníku Klima školy. Dotazníky byly odeslány ke zpracování, s výsledky Vás seznámíme během měsíce května na našich webových stránkách.


Stepík nabízí příměstské tábory v Novém Městě nad Metují

16. - 20. 7. 2018, 23. - 27. 7. 2018, 13. - 17. 8. 2018, více informací Jana Michelová Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript tel: 606 181 148.


Vážení rodiče, ve škole byl 24. ledna zaznamenán jeden výskyt infekční nemoci svrab ve 2. C. Vše konzultujeme s ÚZEMNÍM PRACOVIŠTĚM HYGIENY V NÁCHODĚ a řídíme se jejich pokyny (žáci mají k dispozici papírové ručníky, používáme doporučené prostředky pro úklid).


Vánoční dílna - svícen

Poslední předvánoční středu 20. 12. od 9 do 12 hodin se bude konat vánoční dílna pro 6.ročník. Zájemci  si vyrobí svícen. Odbornou radu nám poskytne p. Zdena Skořepová, která se zabývá aranžováním. Poskytne nám informace o letošních trendech ve zdobení. Kdo se pro tvoření pro radost rozhodne, může si donést svůj materiál - větvičky, svíčky, mašličky, florex, drobné ozdobičky ve vybrané barvě. Potřebný materiál bude možné si i koupit. Těším se, společně vytvoříme pěkné výrobky. Ivana Jaklová


VOLBY DO ŠKOLSKÉ RADY - VÝSLEDKY

Zástupci z řad pedagogických pracovníků: J. Polončeková, M. Hejzlar, H. Hlavatá

Zástupci z řad rodičů: M. Dufková, M. Košťál, L. Veverka

Všem děkujeme za účast.


Vánoční koncert


Nabídka zájmových útvarů - 1. a 2. stupeň ZŠ

ŠACHOVÝ KROUŽEK - pondělí 14.00 -15.00

PSANÍ VŠEMI DESETI - středa od 14,.00

DOUČOVÁNÍ MATEMATIKA - p. uč. Hejzlar (6. - 9. ročník) - dle rozpisu

KLUB LOGICKÝCH DESKOVÝCH HER - p. uč. Žučková - pondělí

PĚVECKÝ KROUŽEK pro žáky 3. - 5. ročníku, pondělí od 13.00 do 14.00

MATEMATICKÝ KROUŽEK + PŘÍPRAVA NA PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY pro 9. ročník - p. uč. Hlavatá -  pátek 7.00 - 7.45

DOUČOVÁNÍ RUSKÝ JAZYK - p. uč. Fabiánová - každé úterý od 14.00 v 9. B. Žáci 7., 8., 9. ročníku mohou přijít kdykoli s konkrétním požadavkem na dovysvětlení učiva.

FLORBALOVÝ KROUŽEK  - středa 7.00 - 7.45 - 2. stupeň - p. uč. Linhart - sportovní hala

ZDRAVOTNICKÝ KROUŽEK pro žáky od 3. ročníku a speciálních tříd - středa 13.30 - 14.30  - p. uč. Míková

PĚVECKÝ SBOR VIKTORKA se bude scházet každé pondělí  od 14.00 do 15.15 - p. uč. Vlčková

VESELÁ VĚDA - pro žáky 1. stupně -

SPORTOVNÍ KROUŽEK - středa


Možnost doučování, pomoc při domácích úkolech pro žáky 3., 4., 5. ročníku.

Na základní škole působí i letos školní pedagog, který bude každý čtvrtek od 14. září k dispozici žákům 3. a 4. ročníku v době od 13.15 do 15.00 v budově školy ul. Komenského. Žáci 5. ročníku mají stejnou možnost každý pátek od 15. září. V této době mohou naši žáci přijít s požadavkem na dovysvětlení učiva v případě, že jejich absence ve škole byla delší než 4 vyučovací dny. Zároveň v tuto dobu mohou docházet ke školnímu pedagogovi ti žáci 3. - 5. ročníku, kteří potřebují pomoci s domácím úkolem. Upozorňuji, že tato možnost je zcela dobrovolná, nepravidelná a za příchod i odchod žáků na doučování nesou plnou zodpovědnost rodiče. Není v našich možnostech žáky doprovázet do budovy, ani je odvádět.


Školní rok 2017/2018 začíná v pondělí 4. září 2017

Vyučování bude zahájeno v 7.55. Žáci si přinesou přezůvky a psací potřeby. Vyučování bude ukončeno v 9.35.

Žáci 1. tříd budou přivítáni v Jiřinkovém sále. 1. A - 8.00, 1. B - 9.00. V případě potřeby mohou prvňáčci odejít po skončení slavnostního zahájení do školní družiny s paní vychovatelkou. Během prvního týdne mají prvňáčci ukončené vyučování v 11.00.

Umístění tříd

1. stupeň - budova ul. Komenského - 1. poschodí (1. B, 2. A, 2. C, 5. A, 5. B), 2. poschodí (1. A, 2. B, 3. A, 3. B, 4. A, 4. B) 

2. stupeň - budova ul. Zelená - 6. A, 6. B, 6. C, 9. B

2. stupeň - budova na Husově náměstí - 7. A, 7. B, 9. A

2. stupeň - přístavba - 8. A, 8. B, 8. C, speciální třídy

BUDOVY SE OTEVÍRAJÍ V 7.35. Žáci, kteří mají kmenové třídy v budově Husovo náměstí, ul. Zelená, budou do ZŠ vstupovat vchodem budovy na Husově náměstí.


Doporučení MŠMT k využití Komunikačního souboru pro komunikaci s osobami s PAS (poruchou autistického spektra)

Soubor ke stažení: KS_Klic_pro_komunikaci_kratka_verze.pdf


Vážení rodiče,

na webu zakladkaroku.cz můžete získat informaci, jak se našim bývalým žákům na ZŠ v České Skalici studovalo. Různé školy se srovnávají podle různých kriterií. Podstatné kriterium, které by hodnotilo školu z pohledu studenta či absolventa je tady! Posouzení kvality školy podle názoru bývalých žáků nás posunulo na 5. místo v celém Královéhradeckém kraji. Jsme rádi, že naši bývalí žáci oceňují výuku na naší škole a za pozitivní hodnocení děkujeme. I v dalších letech se budeme snažit o kvalitní předávání vědomostí a dovedností tak, aby naši absolventi na středních školách se základy učiva od nás dobře prospívali.


 

Operační program

 

 


GTH zařízení školního stravování:

  • tel: 730 851 365(6)
    e-mail: Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript
    jídelníček: http://www.gth.cz/zs-ceska-skalice
    přístup k účtům: www.strava.cz
    (číslo školní jídelny: 10161, přihlašovací údaje: prijmeni.jmeno - bez diakritiky malým psacím písmem, heslo pro první přihlášení obdržíte ve školní jídelně)

 

 


ŠKOLNÍ STRAVOVÁNÍ

GTH catering a.s.

Vyskočilova 1481/4, 140 00 Praha 4

Tel.:       +420 241 004 900

Mobil:   +420 725 939 144

E-mail:  Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

www.gthcatering.cz


Informace o školním stravování

Vážení rodiče a zákazníci školní jídelny,

na základě výběrového řízení, vypsaného Městem Česká Skalice, se od 1. 9. 2015 stala naše společnost GTH zařízení školního stravování, spol. s r.o. novým provozovatelem školní jídelny v České Skalici. Rádi bychom vás touto cestou informovali o drobných změnách, které spolu se začátkem školního roku nastanou.

Provoz školní jídelny a výdej teplých jídel bude zahájen od 1. 9. 2015. V pondělí 31. 8. 2015 bude v době od 11:00 do 13:00 hod. otevřena pokladna, kde si mohou zákazníci přijít vložit peníze na stravovací účet a vyzvednout nový čip. Vratná záloha na čip činní 115,- Kč. Staré karty již nebudou funkční, proto je nutné, aby si nový čip vyzvedli všichni žáci (včetně těch, kterým budou obědy rodiče hradit bezhotovostně).

Pro rodiče, kteří budou hradit obědy bezhotovostně, a to inkasní platbou nebo trvalým příkazem, platí nové číslo účtu 6524462/0800. Prosíme rodiče o úpravu trvalých či inkasních příkazů na tento účet, aby bylo možné i nadále bezhotovostní platby vykonávat. Dodatečně vás budeme informovat

o variabilním symbolu, abychom mohli platbu správně identifikovat. Proto do této doby žádné platby neodesílejte.

Bezobjednávkový stravovací systém zůstává zachován, jako tomu bylo doposud. V nabídce jídel bude polévka a tři hlavní jídla. Nápoj k jídlu zdarma. Pro žáky navíc dezert, kompot, salát nebo ovoce k jídlu zdarma v rámci školního programu.

 

Ceny jídel zůstanou rovněž zachovány:

Žáci 1. stupeň 30,- Kč (polévka + jídlo + školní program)

Žáci 2. stupeň 33,- Kč (polévka + jídlo + školní program)

Plná cena         58,- Kč hlavní jídlo

10,- Kč polévka

Aktuální informace prosím sledujete na webových stránkách www.gth.cz/zs-ceska-skalice. Budeme vás informovat o variabilním symbolu pro platby obědů.

Otevírací doba školní jídelny

11:30 – 13:45 hod. zaměstnanci a žáci školy

11:30 – 13:00 hod. veřejnost

Děkujeme za pochopení a těšíme se na vaši návštěvu.

Společnost GTH zařízení školního stravování, spol. s r.o.

 


Zajímavé online testy na prázdniny

 

Na portále TestyTesty je řada zajímavých psychologických testů vhodných k vyplnění o prázdninách. Výsledky se dozvíte okamžitě. I v létě vás může zajímat odpověď na otázky Jak své silné stránky využiji na 100% nebo Studuji očima nebo ušima? Při zamýšlení nad tím, na jakou školu se po prázdninách přihlásit, pomůže Test pro výběr povolání. Také různé Testy IQ. Více užitečných testů na: www.TestyTesty.cz

 


 

V dokumentech je umístěn DODATEK KE KLASIFIKAČNÍMU ŘÁDU

 


 

V rámci rozšíření a zkvalitnění služeb je od 1. 6. 2014 na naší škole zřízena funkce školního speciálního pedagoga ( ŠSPg ).

Náplň práce školního speciálního pedagoga / dle koncepce poskytování poradenských služeb ve školách v ČR, PhDr. Jana Zapletalová a kol./

Školní speciální pedagog zajišťuje činnosti školního poradenského pracoviště, podílí se na vytvoření programu poskytování pedagogicko-psychologických poradenských služeb ve škole, včetně programu primární prevence. Vykonává zejména činnosti koordinační, reedukační, konzultační, poradenské, diagnostické, metodické a informační, pracuje se žáky, pedagogy i rodiči.

Školní speciální pedagog komunikuje s vedením školy, pedagogy a rodiči žáků.

Dokumentaci o svých činnostech vede v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů. Školní speciální pedagog spolupracuje se všemi členy poradenského pracoviště, dále se specializovanými školskými a dalšími poradenskými zařízeními, zejm. speciálně pedagogickými centry, pedagogicko-psychologickými poradnami, dále se zařízeními a institucemi zdravotnickými a sociálními, s orgány státními i nestátními, s organizacemi péče o děti a mládež apod.

 

Depistážní činnosti, diagnostika

  1. Spolupráce při zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání dle potřeb a možností školy a školního poradenského pracoviště.
  2. Vyhledávání žáků s rizikem vzniku speciálně vzdělávacích potřeb a zařazení do vhodného preventivního (stimulačního) či intervenčního programu.
  3. Vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich zařazení do speciálně pedagogické péče.
  4. Vytýčení hlavních problémů žáka, stanovení individuálního plánu pedagogické podpory v rámci školy a mimo ni (druh, rozsah, frekvenci, trvání intervenčních činností).
  5. Diagnostika speciálně vzdělávacích potřeb žáka (shromažďování údajů o žákovi, včetně anamnézy rodinné a osobní), speciálně pedagogická diagnostika (např. při výukových problémech žáků) pro navazující intervence ve školním prostředí, speciálně pedagogická diagnostika předpokladů pro čtení, psaní, počítání, předpokladů rozvoje gramotnosti, analýza získaných údajů a jejich vyhodnocení.
  6. Speciálně pedagogická diagnostika při výchovných problémech (etopedická), stanovení intervenčního přístupu v rámci školy i mimo ni, dle potřeb, možností a profilace školy.
  7. 7. Sceening, anktety, dotazníky ve škole týkající se speciálních vzdělávacích potřeb a rizika vzniku speciálních vzdělávacích potřeb.

 

Konzultační, poradenské a intervenční práce

  1. Dlouhodobá i krátkodobá individuální speciálně pedagogická péče se žákem se speciálními vzdělávacími potřebami (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, reedukační, kompenzační a stimulační činnosti) a se žákem s rizikem vzniku speciálně vzdělávacích potřeb (vzdělávací činnosti, stimulační činnosti).
  2. Dlouhodobá i krátkodobá speciálně pedagogická péče se skupinami žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, reedukační, kompenzační a stimulační) a se skupinami žáků s rizikem vzniku speciálně vzdělávacích potřeb (vzdělávací činnosti, stimulační činnosti).
  3. Participace na vytvoření individuálního vzdělávacího plánu u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami či individuálního plánu individuální pedagogické podpory u žáků s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb (v kooperaci s třídním učitelem, učitelem odborného předmětu, s vedením školy, se zákonnými zástupci žáka, se žákem a s ostatními partnery podpůrného týmu uvnitř i vně školy).
  4. Průběžné vyhodnocování účinnosti navržených opatření pro žáky se speciálně vzdělávacími potřebami a rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb žáků, dle potřeby navržení a realizace úprav.
  5. Preventivní intervenční programy v oblasti školního neúspěchu/výchovných problémů s uplatněním speciálně pedagogických/etopedických přístupů.
  6. Participace na kariérovém poradenství – volba vzdělávací dráhy žáka, individuální provázení žáka.
  7. Úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů.
  8. Individuální konzultace pro rodiče, zabezpečení průběžné komunikace a kontaktů s rodiči žáka/zákonnými zástupci.
  9. Individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti speciálních vzdělávacích potřeb a rizika vzniku speciálně vzdělávacích potřeb.

10.  Speciálně pedagogické přístupy při řešení multikulturní problematiky ve školním prostředí.

11.  Konzultace s pracovníky školských a dalších poradenských zařízení.

 

Metodické, koordinační a vzdělávací činnosti

  1. Příprava a průběžná úprava podmínek pro integrací žáků se zdravotním postižením ve škole a pro poskytování speciálně pedagogické péče u žáků se SVP a žáků s rizikem vzniku SVP.
  2. Metodická pomoc třídním učitelů při integraci, při vzdělávání žáků se SVP a rizikem vzniku SVP, metodické činnosti pro další pedagogické pracovníky školy – specifika výuky a možnosti žáků dle druhu a stupně SVP a rizika vzniku SVP, návrhy metod a forem práce se žáky – jejich zavádění do výuky, instruktáže využívání speciálních pomůcek a didaktických materiálů.
  3. Pracovní semináře pro pedagogické pracovníky v oblasti SVP a rizika vzniku SVP.
  4. Spolupráce s odborníky týmu školního poradenského pracoviště (školní psycholog, školní metodik prevence, výchovný poradce) dle jeho potřeb i potřeb školy.
  5. Kooperace se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky ve prospěch žáka se SVP a žáka s rizikem vzniku SVP.
  6. Participace na vytváření školních vzdělávacích programů, individuálních vzdělávacích plánu, individuálních plánů pedagogické podpory s cílem rozšíření služeb a zkvalitnění péče o skupiny žáků se SVP a rizikem vzniku SVP.
  7. Koordinace a metodické vedení asistentů pedagoga ve škole.

Besedy a osvěta (zákonným zástupcům).

 


IREDO karta

Vážení rodiče,

dovolujeme si Vás touto cestou oslovit ve věci žádosti o pomoci v poskytnutí informací zákonným zástupcům žáků a studentů týkajících se problematiky dojíždění žáků a studentů do a ze školních zařízení ve školním roce 2014/2015.

Hlavním důvodem je zamezení vzniku chaosu a stresových situací u rodin žáků dojíždějících do školních zařízení v období začátku školního roku 2014/2015.

Podmínky Smluvních a přepravních podmínek stanovují, že žáci kteří budou od 1.9.2014 i nadále jezdit na žákovské jízdné potřebují, aby si předtím (nejlépe během posledního srpnového týdne) aktualizovali svou papírovou žákovskou průkazku, která je opravňuje využívat žákovské jízdné.

Většina žáků vedle zlevněného žákovského jízdného využívají ještě další výhody, poskytované prostřednictvím bezkontaktní čipové karty (BČK) IREDO - zejména se jedná o používání vícedenních nebo přestupních jízdenek nahraných na kartě IREDO.

Upozorňujeme, že pro nákup jízdenky na žákovské jízdné prostřednictvím BČK IREDO je zapotřebí, aby došlo na některém z 24 kontaktních míst IREDO k aktualizaci (prodloužení) tzv. žákovského profilu na období nového školního roku.

Totéž se týká studentských profilů (pro žáky a studenty v rozmezí od 15. do 26. narozenin).

Z kladné vyřízení naší žádosti Vám předem děkujeme.

 


 

 
Licenční certifikát - Drogy trošku jinak